Poza OC działalności gospodarczej, proponujemy właścicielom firm dodatkowe ubezpieczenie pracodawcy. Jest to rodzaj ubezpieczenia, po które coraz częściej sięgają przedsiębiorcy świadomi konsekwencji, jakie niesie za sobą wypadek pracownika podczas wykonywania obowiązków służbowych. Jeśli więc prowadzą Państwo działalność, która niesie za sobą wyższe ryzyko wypadku, to ubezpieczenie jest naprawdę godną uwagi propozycją.
Polisa z ubezpieczeniem pracodawcy uruchomiona zostaje w momencie, gdy pracownik lub pracownicy ulegają wypadkowi w godzinach pracy i w związku z tym należy im się odszkodowanie. Jeśli pracodawca nie jest zabezpieczony polisą, musi ponieść koszty odszkodowania z własnych środków. Jego wysokość określana jest przez sąd lub w drodze porozumienia z pracownikiem i zależy przede wszystkim od stopnia poniesionych na skutek wypadku obrażeń. Aktualne ubezpieczenie pracodawcy może pokrywać koszty odszkodowania częściowo lub w całości, w zależności od wybranego wariantu polisy i wysokości opłat ponoszonych z tego tytułu. Może również pokryć koszty ewentualnego procesu sądowego i związanej z nim obrony.
Ubezpieczenie działa tak naprawdę na korzyść dwóch stron, ponieważ chroni pracodawcę przed konsekwencjami możliwych w firmie wypadków, a jednocześnie umożliwia pracownikowi szybkie otrzymanie zadośćuczynienia za ubytek na zdrowiu. Jednocześnie dla pełnej ochrony warto pomyśleć również o dodatkowym ubezpieczeniu pracownika, które można rozliczyć w kosztach firmy.